Nog enkele dagen in Nederland

23 augustus 2018 - Schiphol, Nederland

We starten zondag a.s. in Houston, TX en reizen via Arkansas, Tennessee, Missouri en Oklahoma weer terug naar Texas. We vliegen via Manchester met Singapore Airlines met de nieuwe Airbus A350 comfortabel naar Houston en gaan ook weer via Manchester terug.
We huren een auto (Chevrolet Tahoe of Ford Expedition) bij Alamo.
We slapen in 19 verschillende hotels. We leggen ten minste 5.500 km af.
De grote vraag is: hoeveel zullen we in pondjes aankomen in 4 weken......
Toen we de reizen per motorhome aflegden, hadden we het aardig zelf in de hand en kwamen we geen grammetje aan. Nu is het moeilijker.

We zijn benieuwd naar de staten, waarvan we alleen Tennessee al hebben bezocht. Na deze reis zullen we 36 Amerikaanse staten hebben bezocht.
Plaatsen: Houston TX, Nacogdoches TX, Hot Springs AR, Memphis TN, West Plains MO, Saint-Louis MO, Kansas City MO, Tulsa OK, Oklahoma City OK, Fort Worth TX, Dallas TX, Sweetwater TX, Alpine TX, Big Bend Nat'l Park TX, San Angelo TX, Austin TX, San Antonio TX.

Ook natuurlijk veel Route 66 sentiment onderweg. De originele Route 66 bestaat praktisch niet meer. Af en toe is er een afslag om een "authentiek" stuk Route 66 te kunnen rijden; wel rustig aan, want die stukken worden nauwelijks onderhouden.

De afgelopen weken erg veel geregeld. De route is relatief eenvoudig te bedenken, maar er moet wel worden overnacht. Een camping regelen stelt weinig voor: de plek op de route is bepalend. Je hebt in zo'n enorm motorhome alles bij je en je beschikt zelfs over je eigen sanitair. Een hotel uitzoeken vereist meer research via Tripadvisor en Booking.com. En dan maar hopen, dat het hotel geen teleurstelling wordt. Ieder hotel beschikt over een zwembad, vaak overdekt i.v.m. de hitte buiten. Op de kamer is steeds een magnetron, koelkast en airco aanwezig; in feite dezelfde voorzieningen als op een camperreis. De hotels zijn alle z.g. ketenhotels, dus van La Quinta, Hilton, Holiday Inn, Ramada, enz. De kans, dat je een slechte kamer krijgt is zo relatief klein.

Dan moet er worden gezorgd, dat de V.S. ons als toerist wil hebben. Hiertoe moet een vrijstelling worden aangevraagd, een z.g. ESTA reistoestemming. Gelukkig, we mogen erheen. Om het extra spannend te maken, staat er op de toestemming, dat men niet garandeert, dat je de V.S. in mag; je kan nog in Houston worden geweigerd.

We hebben ook de paspoorten gecheckt: OK.

Medisch paspoorten: OK.

Reisverzekering: OK.

Annuleringsverzekering: OK.

Vliegtuigstoelen gereserveerd: OK.

Autohuur: OK.

Dan koffers pakken. Tot onze verbazing mogen we elk (!) 2 koffers van 23 kg meenemen. Dit is heel bijzonder in deze tijd, waarin de kosten van bagage tot op de gram worden doorberekend, niet bij Singapore Airlines dus. Toch beperken we ons tot totaal 2 koffers; je moet uiteindelijk alles steeds verslepen. (Ook een belangrijk voordeel van een camper: geen koffergesleep van hotel naar hotel).

Zondagmorgen om 04:00 uur staat de taxi voor de deur en beginnen we aan ons nieuwe avontuur.In de loop van zondagmiddag landen we op International Airport Houston en halen onze auto op. De klok kunnen we 6 uur terugzetten, nadat we dat in Manchester al 1 uur hebben gedaan. We zullen dus steeds 7 uur achterlopen op de tijd in Nederland.

1. Marjon en Dirk:
    Alvast goeie reis!
  2. Eduard:
    23 augustus 2018
    Mooi om te lezen, goede reis alvast!
  3. Jan E.:
    23 augustus 2018
    Jammer, jammer, jammer dat je nu gelijk al weer een maand achterstand op gaat lopen met het onder de knie krijgen van de saxofoonpartijen.
    We zullen je, net als je van ons gewend bent, met zijn allen wel weer proberen bij te spijkeren na terugkomst.
    Maar nu eerst . . . . een hele fijne vakantie gewenst, een mooie rondreis en straks weer een behouden thuiskomst. Veel plezier samen ! ! !
  4. Marieke:
    23 augustus 2018
    Leuk om zo jullie reis te kunnen volgen. Geniet ervan!
  5. Sander en Els:
    23 augustus 2018
    Dank jullie allen. Saxpartijen? We blijven gewoon meerstemmig spelen!
  6. Wouter:
    23 augustus 2018
    Trump heeft net een decreet getekend dat jullie mogen komen ;)
  7. Sander en Els:
    23 augustus 2018
    En doe jij vooral de groeten aan Shinzo Abe, als je volgende week weer in Japan bent
  8. Herman IJsseldijk:
    23 augustus 2018
    Juist op tijd - voor de Schiphol stakingen? - vertrekken jullie.

Juist op tijd - voor de Schiphol stakingen - vertrekken jullie. Wat een avonturen gaan jullie tegemoet! Wij wensen jullie een hele goede reis en behouden thuiskomst!
    Wij volgen jullie met veel belangstelling en vernemen jullie verhalen ook vrijdag 29 november op Verkuijls dag? Wij vertrekken 1/9 -23/9 naar Pentolina (Toscane) via die Schweisz (heen en terug)
    MHG Herman en Francis
  9. Sander en Els:
    24 augustus 2018
    Goede reis en mooi weer in Toscane gewenst. Wij zijn gelukkig al lang en breed in de VS als Schiphol plat gaat. En ook de KLM actie raakt ons niet.
  10. Cynthia:
    24 augustus 2018
    Ben heel benieuwd naar jullie reisverhalen. Spannend! Heel veel plezier en geniet met volle teugen.
  11. Sander en Els:
    Dank je wel, Cynthia.
  12. Fokelien Sleurink:
    28 augustus 2018
    Een hele fijne en veilige reis samen! Het lijkt prachtig te worden! Geniet er van!
  13. Sander en Els:
    Dank je wel, Fokelien
  14. Marianne:
    28 augustus 2018
    Heb om onduidelijke redenen deze eerste mail gemist. Kleindochter 18, ouders bij mij gelogeerd ivm verjaardagsfeest waarbij ze onderdak moesten vinden. Daarna feest met de familie..... dus geen mail gelezen en gedacht dat ik jullie zondag nog kon bellen maar toen waren jullie al vertrokken. Maar niettemin volg ik de reis met grote belangstelling en wens Jullie vooral veel plezier.
    Ja en reizen met een camper is en blijft natuurlijk makkelijker.....-;) xxx