Memphis TN, City of Rock'n Roll

3 september 2018 - West Plains, Missouri, Verenigde Staten

In Hot Springs AR genieten we volop van de boulevard van antieke badhuizen, de een nog pompeuzer dan de ander. Ja, Amerikanen weten hoe ze iets kunnen opbouwen, waar flink geld mee te verdienen is. Niet alleen met badhuizen, waar zwart personeel de rijke witte clientele in de watten legde, maar ook met godsdienst, waar welbespraakte voorgangers de gelovigen opzweepten en zelf flink binnenliepen. Niet alle dominees hebben de oprechte drive, die Dr. King had. De segregatie wetten zorgden ervoor, dat het zwarte personeel zelf niet mocht baden. Later veranderde dit en werd rassengelijkheid doorgevoerd. Of het met elkaar te maken had, weet ik niet, maar opvallend is, dat het ene na het andere badhuis de deuren moest sluiten.

Het Nationale park Hot Springs is prachtig. We rijden met tientallen haarspeldbochten naar de top en met de lift naar het platform in de toren. Na een goede nachtrust gaan we naar Memphis Tennessee,

Wij waren 4 jaar geleden ook in Memphis TN en gingen toen naar Graceland en Sun Studio en deze keer brachten we een bezoek aan het gloednieuwe Museum Of Rock'n Roll. Wat hebben we genoten van de muziek, foto's, apparatuur, kleding, enz. We hebben 's avonds een paar gelegenheden in Beale Sreet bezocht. We ontmoeten een stel uit Kansas MO. Hij werkt in een restaurant en zij werkt in een staalfabriek. Hij is Mexicaan en vindt de ontwikkelingen met de “Trump” muur nogal "scary".

Zondagmiddag zitten we ook nog een tijdje,in BB King's Blues Club. Hier speelt een prima bluesband. Maandagmorgen verlaten we met enige weemoed deze heerlijke stad.
In ons hotel ontmoeten we nog een stel uit Assen, die op zondag Graceland hebben bezocht; superenthousiast natuurlijk. Vanmorgen naar West Plains MO gereden. Eerst eindeloze akkers en dan weer mooie bossen en een glooiend landschap.
Morgen gaan we de omgeving bekijken. We kunnen ons nauwelijks voorstellen, dat een jaar geleden hier alles onder water stond. Men volgt met enigszins gemengde gevoelens de continue weerberichten over de vier naderende hurricanes; komen ze hier of buigen ze af? Het is niet eens zozeer de storm zelf, maar hoeveel regen kan de Missouri verwerken? We volgen de hurricanes tijdens het ontbijt!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Verkuijl:
    4 september 2018
    So far so good dus gelukkig
  2. Marianne:
    4 september 2018
    Genoeg te beleven en maar hopen dat jullie het droog houden......groetjes van ons
  3. Sander en Els:
    4 september 2018
    We denken dat we geen grote last zullen krijgen met de storm Gordon
  4. Bé:
    5 september 2018
    Ziet er goed uit Els en Sander, genieten dus...