Rijden als een speedboat, Dallas en de 6th Floor

20 september 2018 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Vandaag staat Fort Worth en Dallas op het programma. In Fort Worth zitten we eerste klas op een terras om naar de cattle drive van Longhorn runderen te kijken, compleet met echte cowboys. Een mooi schouwspel, dat tweemaal daags plaatsvindt. De terrassen zitten vol bierdrinkende groepen die verdwijnen als de laatste koe uit zicht is.De volgende dag rijden we naar de South Fork Ranch, jawel, de ranch uit de serie Dallas, waar we een mooie rondleiding krijgen. Het glas heffen met JR doe je natuurlijk niet iedere dag! We vergapen ons aan de exorbitante rijkdom, die overal uitstraalt. Nauwelijks zitten we in de auto of een enorm noodweer breekt los en de straten beginnen rap onder te lopen Met name de rechterbaan wordt een kleine rivier. Het water spoelt over de auto en 30 mijl per uur is maximaal verantwoord. Voor de kolossale trucks niet natuurlijk; die rossen gewoon plankgas door.We zijn op weg naar het museum 6th Floor in het beruchte boekenpakhuis, waar Lee Harvey Oswald zich had verschanst, niet om Kennedy te vermoorden, maar om de President van de Verenigde Staten te vermoorden, een nuance, maar een belangrijke gedachte. Het is erg vol en er heerst een drukkende stemming. We hebben de audioguide, die alle beelden toelicht. Het publiek is opvallend jong, zo tussen de dertig en vijftig. Dan op naar het Nationale Park Big Bend. Onderweg nog een overnachting in Sweetwater, want de afstanden in Texas zijn "huge"! We overnachten in Alpine op anderhalf uur van het park. De natuur is overweldigend en we staan bijna in de Rio Grande, een bruine waterstroom. We figureren als het ware in een grote western en er is niet veel fantasie voor nodig om deze beelden op te roepen. Helaas maar één dag, want die Nationale Parken zijn geweldig, vooral als je er bijna alleen rondstruint.

De volgende overnachting is in San Angelo, Texas. We melden ons bij het hotel El Patio. We komen in een rokerige receptie, waar een Engelssprekende Mexicaan ons simpel vertelt geen kamer voor ons te hebben, want het meisje heeft een verkeerde datum ingevuld. De hele toko boezemt geen vertrouwen in en we zijn bijna blij, dat we hier niet hoeven te overnachten. Hij vertelt ons, dat hij onze creditcard niet zal belasten, als Booking.com akkoord is. Ter plekke regelen we een email contact met Booking.com en binnen enkele minuten bevestigt hij, dat hij ons niets rekent. Dan een nieuw hotel last minute zoeken. Dst doen we online bij MacDonald's. Het lukt allemaal en aan de receptie vinden we het uiteraard te duur. We krijgen korting én een mooie suite. Hup, naar de kamer! Nee hè? Een flink krijsende baby naast ons.....achter de tussendeur! Even een andere suite geregeld en slecht geslapen door het airco-geluid, dat klinkt als een startende Jumbojet! Enfin, dat was het dus.

De volgende dag gaan we naar de hoofdstad van Texas, Austin. Het is een rijke stad en alles ziet er pico bello uit. Wat minder is, zijn de vele echte daklozen, die er vaak uitzien, alsof ze zeer binnenkort ergens aan uitputting en ziekte doodgaan. Nee, die staan niet voor de Albert Heijn met de Herbergkrant. Ze hebben allerlei boodschappen, maar in het algemeen is het verhaal, dat ze honger hebben.

We bezoeken wat leuke winkels en dan naar het Texas State Capitol. Indrukwekkend en dat is ook de bedoeling. We zien de vele gouverneurs van Texas en de eerste presidenten voordat Texas bij de VS kwam. Het hotel, de Ramada, is gloednieuw en de kamer is prachtig.

Morgen naar San Antonio, TX; hopelijk zijn de weergoden ons gunstig gezind.

1. Marianne:
    21 september 2018
    Niet alles even gladjes verlopen maar het avontuur heerlijk samen kunnen beleven. Op naar de laatste etappe en binnenkort weer in jullie eigen ‘home sweet home’ bijkomen en nagenieten.
  2. Wouter:
    21 september 2018
    Nog geen foto's met een Stetson?
  3. Marjon en Dirk:
    21 september 2018
    Mooi avontuur,nog een paar dagen genieten! Bedankt voor jullie 'bijna' onherkenbare fotokaart 😂
  4. Ria Verkuijl:
    21 september 2018
    Straks weer heerlijk genieten in San Antonio!